brat Scuter (moped in acte) fara carnet? - Page 3
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 41 to 60 of 72

Thread: Scuter (moped in acte) fara carnet?

  1. #41
    Registered User
    Join Date
    May 2006

    Cool

    Quote Originally Posted by OVyDiK
    deci din august nu ne mai trebuie A1 pt 50 cc si sub 50km/h?
    DA, DIN 20 SEPTEMBRIE 2006, MAI EXACT !

    Uite aici link catre textul integral al Legii nr. 49/2006 din 08/03/2006 M.Of nr. 246 din 20/03/2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice

    http://www.avocatnet.ro/content/arti...e/publice.html

    La art.6 definitia 21 zice de-abia acum "negru-pe-alb" ca:

    "21. moped - vehiculul cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm^3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala este de cel mult 4 kW;"

    Mai sus, la art. 6 definitia 6 zice " autovehicul - vehiculul echipat cu motor în scopul deplasarii pe drum. Troleibuzele si tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Mopedele, vehiculele care se deplaseaza pe sine, denumite tramvaie, tractoarele folosite în exploatarile agricole si forestiere, precum si vehiculele pentru efectuarea de servicii sau lucrari, care se deplaseaza numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;".

    Mai departe:
    "Art. 9. - (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulatie, autovehiculele, mopedele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate în conditiile legii." (vezi mai departe de ce am subliniat doar cuvintele astea, mopedele trebuind INREGISTRATE si nu inmatriculate !)

    "Art. 14. - (1) Tramvaiele, troleibuzele, mopedele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate în lucrari de constructii, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatricularii, precum si vehiculele cu tractiune animala se înregistreaza de catre consiliile locale, care tin si evidenta acestora."

    "Art.36 alin (2):
    (2) Pe timpul deplasarii pe drumurile publice, conducatorii motocicletelor, mopedelor si persoanele transportate pe acestea au obligatia sa poarte casca de protectie omologata."

    "Art.41 alin (3):
    (3) Daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor, acestea, precum si mopedele vor fi conduse numai pe pista respectiva."

    "Art.44 alin (3):
    (3) Conducatorii motocicletelor si mopedelor sunt obligati sa foloseasca luminile de întâlnire pe toata durata deplasarii acestora pe drumurile publice."

    "Art. 48^2. - (1) Vitezele maxime admise în afara localitatilor pentru categoriile si subcategoriile de autovehicule prevazute la art. 16 alin. (2) sunt:
    ....
    d) 45 km/h, pentru
    tractoare si mopede."

    "Art. 64. -
    (1) Pentru a conduce un moped pe drumurile publice, conducatorul acestuia trebuie sa aiba vârsta de cel putin 16 ani."


    (3) Bicicletele si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive în stare de functionare."

    "Art. 67. - Regulile privind circulatia pe drumurile publice a mopedelor, bicicletelor, vehiculelor cu tractiune animala, a conducatorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum si de animale se stabilesc prin regulament." (inca nepublicat in varianta noua sau modificata, ar trebui sa apara in intervalul martie-august 2006)

    "Art. 68. - (1) Pe autostrazi este interzisa circulatia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depasite, fara autorizatie speciala de transport eliberata de administratorul drumului public, conform reglementarilor în vigoare, a vehiculelor cu tractiune animala, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor si mopedelor, a tractoarelor si masinilor autopropulsate pentru lucrari agricole, precum si a vehiculelor care, prin constructie sau din alte cauze, nu pot depasi viteza de 50 km/h.

    Art. 68^2. - (1) Vehiculele înmatriculate sau înregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, a remorcilor si a mopedelor, care circula pe drumurile publice, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii. (nu mai este nevoie de tichet RCA pentru mopede, daunele provocate tertilor le veti plati din buzunar daca sunteti vinovat ).

    Art. II. - Prezenta lege intra în vigoare în termen de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (adica in data de 20.09.2006).

    ==========================================

    Spre finalul legii gasiti amenzile pentru diferite contraventii aplicate "MOPED-istilor".

    Stiu ca e un post mai lung, dar cred ca v-am scutit de citirea catorva zeci de pagini ale legii, realizand acest rezumat.

    Drum bun tuturor!


  2. #42
    Nick anterior: sushy OVyDiK's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Craiova
    DHB14 - 300 - Thread
    beton!Mersi mult MickeyMouse!

  3. #43
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    @mickeymouse: GRESIT!
    MOPED=CICLOMOTOR

  4. #44
    Registered User
    Join Date
    May 2006

    Thumbs down

    @microcar: BA E CORECT !

    MOPED NU ESTE CICLOMOTOR.


    În opinia mea, cf.legilor în vigoare, ciclomotorul este asimilat bicicletei cu motor si pedale. Cred ca la asta s-au gandit "legiuitorii lui peşte".

    Dacă poţi, te rog dă-ne un citat dintr-o lege în vigoare în care scrie clar MOPED = CICLOMOTOR. Atunci am putea lua în considerare afirmaţiile tale. Altfel, polemica ar putea continua la nesfârşit, fără argumente legale.

    Mulţumesc.

    Numa' bine!

  5. #45
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    Pai iti dau citat din legea inca in functiune:
    "CICLOMOTOR= bla bla...putând fi pus în mişcare SI cu ajutorul pedalelor.."
    legiuitorul in acest caz neinstituing OBLIGATIVITATEA de a avea pedale, ci putand avea SI pedale SAU NU. In cazul obligativitatii nu ar mai fi existat particula SI! Pe de alta parte RARul este cel care incadreaza pe categorii un vehicul iar categoria Ciclomotor NU EXISTA LA RAR! La RAR exista numai categoria MOTOCICLU si in cazul nostru L1e MOPED. ASADAR UN VHICUL OMOLOGAT RAR SI INCADRAT IN CATEGORIA MOPED este CICLOMOTR!
    Ar fi bine sa nu vb daca nu te pricepi, no offence si sa nu enunti opiniile tale ca fiind OPINII LEGALE!

  6. #46
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    Quote Originally Posted by microcar
    Pai iti dau citat din legea inca in functiune:
    "CICLOMOTOR= bla bla...putând fi pus în mişcare SI cu ajutorul pedalelor.."
    legiuitorul in acest caz neinstituing OBLIGATIVITATEA de a avea pedale, ci putand avea SI pedale SAU NU
    Penibil. Acel "şi" tocmai aia instituie: obligativitatea. Dacă era "sau" într-adevăr, n-ar fi fost vorba de obligativitate, dar e "şi", conjuncţie copulativă. Legiuitorul a vrut să spună că un ciclomotor nu e ciclomotor dacă nu poate fi pus în mişcare şi prin pedale. Dacă n-are pedale nu mai e ciclomotor. Mi se pare extrem extrem de clar paragraful citat de tine.
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  7. #47
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    oare ce e greu de inteles? daca ar fi fost OBLIGATORIU are fi sunat astfel: "putand fi pus in miscare cu ajutorul pedalelor"
    Deoarece nu e obligatoriu suna si cu ajutorul pedalelor" si fara...
    aaaa, acum am vazut cu cine vb:@mascatu...

  8. #48
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    Dai un înţeles greşit cuvântului "obligatoriu". Obligatoriu nu înseamnă că trebuie neapărat să le pui în funcţiune, ci să le ai. Este obligatoriu să le ai - asta a vrut să spună legiutorul când a inclus fraza "putând fi pus în mişcare ŞI CU ajutorul pedalelor". Dacă nu mă crezi, uite:

    http://www.pro-bike.ro/forums/index....pic=11533&st=0

    Pe forumul politiei rutiere din Iasi, am gasit ce ne intereseaza:

    Intrebare: Daca posed un scuter si in acte scrie MOPED dar nu este cu pedale imi trebuie permis de conducere A1 ? trebuie inmatriculat ? Puteti sa'mi trimiteti un e'mail cu legile ?
    Raspuns: Deocamdata OUG 195/2002 nu defineste notiunea de moped ci de ciclomotor. Ciclomotorul are insa pedale si nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In caz contrar este necesar permis A1 si trebuie inmatriculat. Vedeti art. 6, p 18, 12, 77, din OUG 195/2002, dar si Legea 49/2006 ce intra in vigoare din septembrie. Indiferent ca va fi definit moped sau ciclomotor aceste vehicule vor fi inregistrate motiv pentru care este necesar sa detineti document oficial de provenienta precum si cartea de identitate eliberata de RAR. OUG 195/2002 poate fi incarcata de pe site. Am trimis textul pentru Legea 49 si urmeaza a fi postat.


    Intrebare: Buna ziua. De cateva luni lucrez ( deplasat cu serviciul ) in Iasi.Doresc sa cumpar un scuter ( motoreta) de 49 cm3 second-hand cu care sa ma pot deplasa mai usor.Este necesara inmatricularea scuterului pentru a-l putea conduce?Dar permis de conducere, am nevoie? Multumesc in avans
    Raspuns: In prezent, numai daca este ciclomotor (are pedale)nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In curand insa, si ciclomotoarele vor fi inregistrate la primarie in baza cartii de identitate RAR si a documentului ce atesta proprietatea.


    Un ciclomotor trebuie să poată fi pus în mişcare şi cu ajutorul pedalelor.
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  9. #49
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    este ultimul post in contradictoriu cu tine, stiu ca imi bat gura de pomana...
    1. te contrazici singur: ba e conjunctie copulativa, ba nu e; ba poate fi pus in miscare si cu pedale ba nu poate dar tb sa aiba peddale...
    2. daca veti da un search si aici sau si mai bine pe site-uil nostru sau pe forumul motociclistilor, veti gasi bibliografie abundenta care certifica FARA ECHIVOC ceea ce spun, avand prezentate scanat documente oficiale emise chiar de catre Directia de Politie Rutiera.
    3. cat priveste organele care isi dau cu parerea pe forumuri, am si un exemplu in care forumul DPR Cta a fost inchis si organul mustrat (si iar exista scanat acest raspuns la solicitarea noastra OFICIALA) deoarece isi dadea cu presupusul in eroare de cauza, pe un site oficial.
    O sa fac plangere cu aceasta ocazie si vizavi de organul moldovean.

  10. #50
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    Aici nu e vorba de presupus, e vorba de limba română. Nu mă interesează dacă maşinuţele voastre sunt L1e, X5f, sau ce or fi. Eu fac referire doar la paragraful în care ai interpretat definiţia de ciclomotor. Să o examinăm mai îndeaproape:

    ciclomotor - vehiculul cu doua sau trei roti, care este prevazut cu un motor cu ardere interna, având o capacitate cilindrica de cel mult 50 cm3, care pastreaza caracteristicile generale ale bicicletei, putând fi pus în miscare si cu ajutorul pedalelor, si a carui viteza de deplasare, prin constructie, nu depaseste 50 km/h;

    Dacă, aşa cum spui tu, "şi" nu instituie obligativitatea, ci dimpotrivă, opţionalitatea (chiar mă întreb de ce ar introduce legiuitorul variante opţionale în lege, adică de ce ar ţine morţiş legiuitorul să menţioneze că un ciclomotor ar putea avea şi pedale, la o adică? Ai vreun răspuns la asta?)
    Quote Originally Posted by microcar
    In cazul obligativitatii nu ar mai fi existat particula SI!
    înseamnă că nici ultima parte a definiţiei nu e obligatorie. Confunzi sensul lui "şi" cu sensul lui "sau", greşeală pe care copiii de grădiniţă nu o fac, atenţie. Ori eşti retardat, ori nu înţelegi limba română, ori ţi s-a urcat la cap faptul că ai fost lăsat să îţi faci reclamă nesimţită pe tot forumul şi acum crezi că poţi interpreta legile cum vrei tu.
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  11. #51
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    PS. V-as fi recunoascator celui care ma indruma cu link-uk catre forumul DPR Iasi pt ca nu il gasesc...
    SI ultimul lucru @mascatu, deoarece vad ca nu stii nici macar lb romana (daca esti intr-a cincea ai o scuza, daca nu...) faci confuzie MARE din nou intre L1e MOPED si L6e cvadriciclu usor (" masinutele voastre").
    E bine ca atunci cand vb desper un lucru sa utilizezi terminologia adecvata ca sa se inteleaga oamenii intre ei. Pe intelesul tau: daca mergi la piata camd te trimite mamica dupa leustean, daca ii ceri vanzatoarei rododendronus fructipherus (e oha) s-ar putea sa nu mai faca mamica ciorba in ziua aceea.

  12. #52
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    Eu am zis clar că nu mă interesează ce tip sunt maşinuţele voastre, tu îmi spui ce sunt maşinuţele voastre. Repet, eu comentam doar paragraful în care interpretai aiurea definiţia ciclomotoarelor.
    Quote Originally Posted by microcar
    "CICLOMOTOR= bla bla...putând fi pus în mişcare SI cu ajutorul pedalelor.."
    legiuitorul in acest caz neinstituing OBLIGATIVITATEA de a avea pedale, ci putand avea SI pedale SAU NU. In cazul obligativitatii nu ar mai fi existat particula SI!
    şi am ţinut doar să-ţi dau peste bot referitor la această interpretare penibilă şi de retardat, sincer. Vezi tu vreo referire în acest citat la maşinuţele voastre?

    A propos:
    Quote Originally Posted by Comanche
    chiar mă întreb de ce ar introduce legiuitorul variante opţionale în lege, adică de ce ar ţine morţiş legiuitorul să menţioneze că un ciclomotor ar putea avea şi pedale, la o adică? Ai vreun răspuns la asta?
    Văd că n-ai răspuns, semn clar că ţi-ai dat seama că ai căzut în derizoriu, confundând particula "şi" cu particula "sau".
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  13. #53
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    ciclomotor - ... putând fi pus în miscare si cu ajutorul pedalelor, si a carui viteza de deplasare, prin constructie, nu depaseste 50 km/h;
    avem definitia din cod mai sus.
    hai sa vedem ce intelegem daca eliminam acel SI de care vb eu
    ciclomotor - ... putând fi pus în miscare cu ajutorul pedalelor, si a carui viteza de deplasare, prin constructie, nu depaseste 50 km/h;
    Intrebare: nu cumva in varianta 2 devine clar ca TB sa aiba pedale?
    A doua intrebare: nu cumva din varianta 1 rezula ca POATE avea SI pedale dar la fel de bine POATE sa nu le aiba?
    Precizare: scuterele noastre au o pedala cu care pot fi puse in miscare, respectiv pedala de pornire daca te lasa bateria. Respecta acum definitia ciclomotorului asa cum e in Cod? ))))

  14. #54
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    microcar, repet: de ce ar introduce legiuitorul dotări opţionale în lege? Cu limba română înţeleg că stai prost, dar cu logica ce-ai avut?

    Quote Originally Posted by microcar
    Precizare: scuterele noastre au o pedala cu care pot fi puse in miscare, respectiv pedala de pornire daca te lasa bateria.
    LOOOOL. Tu nici nu ştii ce înseamnă "a pune în mişcare". Pornirea motorului nu înseamnă că automat se mişcă folosind pedala. DOHHHHH
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  15. #55
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    ma bucur ca v-am lamurit, o voi face de fiecare data cand veti avea nevoie de o parere avizata si desigur, daca ma pricep! Daca nu, va exista mereu @mascatu!

  16. #56
    Registered Boozer Comanche's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Bucuresti
    Cu asemenea interpretări penibile pentru o definiţie atât de clară nu poţi lămuri nimic. Cel mult ne poţi lămuri cât de slab stai la capitolele lb. română şi logică. Ca să nu mai zic că refuzi cu obstinaţie să răspunzi la o întrebare simplă: de ce ar introduce legiuitorul dotări opţionale în lege?

    Oricum, nu eşti primul pe thread-ul ăsta care susţine enormitatea asta, dar măcar Stefan s-a prins repede:
    Quote Originally Posted by GSM-Stefan
    March_Hare ai dreptate,scrie ca poate fi pus in miscare si cu ajutorul pedalelor,nu neaparat cu pedale,deci nu e obligatoriu sa aibe pedale ! intereseaza-te exact la definitia cuvantului si poti sa le dai in cap la gabori de la inceput....
    Quote Originally Posted by March Hare
    Uhm... Stefan, logica ta imi scapa. Adica poate fi pus in miscare cu ajutorul pedalelor, dar nu are pedale? Ar fi o chestie, numai ca nu stiu pe unde scoti camasa cand politaiul iti cere sa il pui in miscare cu ajutorul pedalelor in momentul ala. Ar putea fi o idee (la fel de logica) sa ai niste pedale in buzunar si sa-l impingi folosindu-le. Nu stiu cat ti-ar ajuta, da' poti sa incerci, poate scapi.
    Last edited by Comanche; 01-06-2006 at 14:51.
    I'm all in favour of keeping dangerous weapons out of the hands of fools. Let's start with typewriters. Frank Lloyd Wright

  17. #57
    Registered User
    Join Date
    May 2006

    Thumbs up Interpretare...

    @microcar

    Cred ca concluzia ar fi: legislatia actuala este interpretabila, uneori in favoarea conducatorului MOPEDULUI (pretinsului ciclomotor), de multe ori impotriva acestuia.

    Consider ca acest lucru trebuie adus la cunostinta potentialilor conducatori de scutere (mopede), sa inteleaga potentialele riscuri la care pot fi expusi, si sa decida fiecare cum crede. Imi pare rau daca acest lucru dauneaza cumva activitatii tale de comercializare a acestor vehicule, pe care personal le consider extrem de utile in traficul citadin aglomerat. Dar ar trebui ca si tu sa fi mai rezervat in a promova ideea - (respinsa de multe adrese ale Politiei si de multi agenti de circulatie, oare de ce? ) - ca MOPED=CICLOMOTOR.

    Oricum, din SEPTEMBRIE 2006, interpretarile vor disparea, de atunci orice MOPED omologat ca atare de Registrul Auto, se va putea conduce de la 16 ani FARA PERMIS.

    Pana atunci, "fiţi vigilenţi".


  18. #58
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    In curand va vom prezenta noul MC cu motor alta motorizare si un face-lift asteptat!

  19. #59
    Tatal tau Bimm3r's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Location
    Marmesule

    Cool

    Quote Originally Posted by Comanche


    Intrebare: Daca posed un scuter si in acte scrie MOPED dar nu este cu pedale imi trebuie permis de conducere A1 ? trebuie inmatriculat ? Puteti sa'mi trimiteti un e'mail cu legile ?
    Raspuns: Deocamdata OUG 195/2002 nu defineste notiunea de moped ci de ciclomotor. Ciclomotorul are insa pedale si nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In caz contrar este necesar permis A1 si trebuie inmatriculat. Vedeti art. 6, p 18, 12, 77, din OUG 195/2002, dar si Legea 49/2006 ce intra in vigoare din septembrie. Indiferent ca va fi definit moped sau ciclomotor aceste vehicule vor fi inregistrate motiv pentru care este necesar sa detineti document oficial de provenienta precum si cartea de identitate eliberata de RAR. OUG 195/2002 poate fi incarcata de pe site. Am trimis textul pentru Legea 49 si urmeaza a fi postat.


    Intrebare: Buna ziua. De cateva luni lucrez ( deplasat cu serviciul ) in Iasi.Doresc sa cumpar un scuter ( motoreta) de 49 cm3 second-hand cu care sa ma pot deplasa mai usor.Este necesara inmatricularea scuterului pentru a-l putea conduce?Dar permis de conducere, am nevoie? Multumesc in avans
    Raspuns: In prezent, numai daca este ciclomotor (are pedale)nu necesita a fi inmatriculat si nici permis de conducere. In curand insa, si ciclomotoarele vor fi inregistrate la primarie in baza cartii de identitate RAR si a documentului ce atesta proprietatea.


    Un ciclomotor trebuie să poată fi pus în mişcare şi cu ajutorul pedalelor.
    De aici reiese ca din 20.09.2006 atat mopedurile (cele cu pedale) cat si scuterele (cele fara pedale) vor trebui inmatriculate, dar nu va mai trebui permis categoria A sau A1 pt. ele.
    All BITCHES AIN'T SHIT!! Bitches fake all the time, they give birth to 8lbs - 22inch babies. What do you think your doing when your fucking them and their screaming all loud and shit? That's right, NOTHING! They keep screaming to keep from laughing in our face!

  20. #60
    Banned
    Join Date
    Feb 2006
    Daca faceai un efort de cateva minute si ai fi citit posturile anterioare te-ai fi lamurit.
    Asa ai citit in diagonala si nu ai inteles NIMIC.
    DIn 20.09 mopedele vor trebui inregistrate! NU INMATRICULATE!
    DIn 20.09 pt conducerea unui moped ca trebui parcurs un curs de legislatie rutiera iar modalitatile concrete vor fi detaliate in Regulament care urmeaza sa apara pana la sf lui Iulie.

  1.  
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Similar Threads

  1. [Cumpăr] Moped [scuter cu pedale]
    By shoby13 in forum Auto-Moto
    Replies: 1
    Last Post: 01-06-2009, 16:29
  2. Replies: 4
    Last Post: 21-04-2008, 15:56
  3. Cumpar scuter sau moped
    By Boss4u in forum Auto-Moto
    Replies: 0
    Last Post: 15-01-2006, 11:03
  4. Scuter fara carnet
    By bugsy in forum Auto
    Replies: 11
    Last Post: 20-08-2005, 21:19

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •