brat Ce motor pot sa pun ?
Results 1 to 13 of 13

Thread: Ce motor pot sa pun ?

  1. #1
    Registered User
    Join Date
    Aug 2003

    Ce motor pot sa pun ?

    Ce motor pot sa pun pe berlina ? Cam cat m-ar costa motorul, manopera ? Ce alte modificari implica (caroserie, lonjeroane, bascule etc) ? Pot sa iau un motor de la remat ? Ce hartogaraie e de facut dupa modificare ? Am sanse sa imi dea RAR-ul autorizatia ? Imi doresc ca la final, masina sa arate stoc. De ce vreau lucrul asta, e evident pentru toata lumea.

    Apreciez orice sfat, multumesc anticipat.

  2. #2
    R4W_SX Slang's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    [=-Indaghetto-=]
    DHB14 - 300 - Thread
    Deci. Poti sa pui motor de Reno R5 Turbo, daca gasesti motorul si turbina in mintile lor. Cutia nu merge pentru ca e transversala, iti trebuie ori cutia originala de dacie (care nu va rezista), ori cutie de reno 11, 18, 19 sau 21. Un motor din asta complet se da pe la 500 de euro, manopera nu stiu, intre 150 si 300 de euro, depinde de meserias. De modificat nu ai mare lucru, motorul pica la fix, trebuie modificata pozitia evacuarii si taiat din pedalier daca pui cv de reno. Un motor de asta are 120 cai aproximativ si merge impins la 150-200 fara greturi, prin metode clasice de marire a presiunii in turbina, inlocuirea turbinei cu alta mai mare sau prin montarea unui boost controller. 900 de kile si aprox 150 de cai nu suna rau nu?
    Mai merg motoare de Golf 1 si 2, dar sunt mai complicat de montat. Defapt si de drept poti sa pui absolut orice motor vrei tu, cu conditia sa incapa si sa stie mecanicul sa adapteze. Dar majoritatea care au motoare tari pe dacie, au motor Renault R5. Aspirat, Alpine, GTT, depinde cati bani vrei sa bagi. Sa intaresti caroseria nu este necesar pana in 150 de cai. De omologat...never ever, costa enorm daca motorul nu a fost niciodata pus pe dacie din fabrica, mergi pe naspa, iar cand vine vorba de itp, ai 2 optiuni, pui la loc 1 zi motorul original, sau dai spaga sa te treaca itp-ul. Iar cum spaga momentan e mai ieftina decat manopera si bataia de cap de a demonta si monta de 2 ori motoarele, stii rasp. nu?

  3. #3
    nch
    nch is offline
    Registered User
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Bucuresti,Rahova
    Eu am pe berlina mea motor de vw jeta 1.6 D , pastrand cutia de dacie.
    Modificarile au fost :
    1. turnat flansa dintre motor si cutia de viteze de dacie
    2. modificat tampoane motor
    3. modificat saxofonul de dacie astfel incat sa se pupe cu evacuarea de vw
    4. teurile de amortizor au fost puse unele de papuc
    5. Omologare R.A.R

    Nu te sfatuiesc sa circuli fara sa intri in legalitate, ca te pot opri cei de la RAR si sa o patesti rau.
    Inainte sa faci modificarea vorbeste cu un inginer de la RAR . In felul asta beneficiezi de toate sfaturile pentru a intra in legalitate...
    Despre costuri nu stiu ca eu asa am cumparat-o.

    Inca un sfat ...sa pui un motor mai nou cu euro 2-3 chiar 4 daca gasesti mai ieftin de la o masina avariata cum era de exemplu Mitsubitshi Colt de 109 Cai , motor din 2006 cu 3000 km. la bord . Era un aici la anunturi auto un baiat care vindea unul.
    In cazul motoarelor transversale trebuiesc modificate si planetarele.
    Last edited by nch; 21-05-2007 at 10:48.

  4. #4
    R4W_SX Slang's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    [=-Indaghetto-=]
    Repet, sa omologhezi un motor care nu a fost pus pe Dacia din fabrica s-ar putea sa te duca mai mult decat pretul masinii cu noul motor cu tot. S-a schimbat legislatia, nu mai e ca inainte ca puteai sa omologhezi cu 100 de euro aproape orice motor. Plus ca daca puterea motorului nou depaseste cu mai mult de 40% puterea motorului original, esti eligibil de suprataxe peste suprataxe, cu alte cuvinte te duce la 40-50 de milioane sa omologhezi motorul. Cineva a incercat sa omologheze un motor de Opel cu alt motor, tot Opel, dar cu capacitate mai mare cu 300 cc (1.9 in loc de 1.6 sau asa ceva), pana si seriile motoarelor erau identice in afara de 3 cifre, si i-au cerut la RAR 400 de euro pentru ologare. Nici nu vrei sa stii cat iti cer daca vii cu un motor de pe alta planeta si incerci sa il pui pe Dacie.

  5. #5
    Registered User
    Join Date
    Aug 2003
    Am inteles. O sa ma duc in primul rand sa vorbesc cu cineva de la RAR sa obtin absolut toate informatiile. Prefer sa fiu in legalitate. Va multumesc mult pentru toate sfaturile. Am un mecanic foarte bun, nu ar fi o problema, si motor gasesc. Ideea e sa reusesc cu actele.

  6. #6
    LYM
    LYM is offline
    Registered User LYM's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Question: de ce vrei tu sa investesti bani intr-o dacie?
    Vinde-o, pune aia 7-800E cat dai pe motor + manopera si ia-ti altceva.

  7. #7
    Registered User
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    bacau
    Cel mai simplu si ieftin pui un motor de 1,6 dacia @ 72cai@125nm, sunt berline care au iesit din fabrica cu motor de 1,6.
    Mai poti face o magarie: pui set de 1,6, arbore de 1,6---> la exterior motor de 1,4 la interior motor de 1,6 , plateste taxe de 1,4 nici nu mai tre sa faci nimic la RAR.

    Mai multe detalii gasesti pe daciaclub.ro

  8. #8
    Registered User
    Join Date
    Aug 2003
    Multumesc Enervantule.

    LYM, daca vroiam s-o dau, o dadeam fara sa mai bag bani in ea, evident.

  9. #9
    R4W_SX Slang's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    [=-Indaghetto-=]
    A da, poti sa faci ca si pontiacu: motor de 1.6 cu chiuloasa de 1.4 si un carb dublucorp smecher. UIte aici: click
    Chiar asa, pontiacu, poate ne dai ceva detalii, pentru ca si eu sunt curios cum fuge majinutsa si daca ai trecut de 90 de cai.

  10. #10
    Registered User pontiacu's Avatar
    Join Date
    Jun 2001
    Location
    Bucuresti
    Ok.

    Ideea mea sa fac o masina in mintile ei, nu una de performanta. Adica sa ma pot baza pe ea la o depasire, cand pun o frana sa se si opreasca, intr-o curba sau pe ceva ploaie sa fuga fundul in toate directiile. Adica o masina normala

    Toate astea cu cat mai putine improvizatii si cat mai road-legal.

    Modificarile la motor au inceput in momentul in care am facut rost de galeria pentru carb dublucorp. E o galerie de Dacia, ne fapt doar evacuarea, admisia e facuta. Am luat-o de la cineva care a alergat cu Dacia pe la raliuri. Carburator dublu aveam eu (DellOrto DHLA 40). Le-am pus, cateva reglaje, o mie de lucruri scoase de la motorul original (furtunase, filtru de aer). Am iesit pe autostrada si am probat-o. Am mers cam 130-140. Nu m-a interesat niciodata viteza maxima. Tot ce am probat a fost cum accelereaza de la 60-70 pana la 100 si de la 100 pana la 120-130. Rezultatul a fost exact ceea ce voiam. Nu dadea semne de oboseala deloc sau sa nu mai traga. Accelera rapid.

    Cand motorul a inceput sa aiba niste probleme (o luase pe ulei si niste supape nu mai inchideau bine), am zis ca trebuie refacut si atunci am hotarat sa fie facut 1.6.

    Pentru conversia 1.4 - 1.6, trebuie neaparat ca blocul sa fie cu palier marit. Altfel nu merge. Diferenta dintre 1.4 si 1.6 e in diametrul pistonului si in cursa lui. Din cauza ca are cursa mai mare 1.6, ii trebuie si vibrochen de 1.6. Cumparat nou. Montat, bielele atingeau in bloc foarte putin. Frezat blocul (cu bormasina cu piatra de polizor) ca sa incapa. Camasile le-am pastrat tot p-alea originale, dar au fost alezate pt noile pistoane.

    Pistoanele am luat Setcar, segmenti Goetze. Bielele pastrate tot alea.

    Chiulasa am lasat-o pe cea de 1.4 pentru un raport de compresie marit. Puteam mari admisia pt supape de 1.6 dar n-am facut-o.

    Montat totul la loc si dat cheie.

    Nu stiu ce sa zic despre cum merge. Mi se pare ca trage foarte bine. Nu "da rusine" la stop, dar nici nu se face de ras Nici nu era ideea sa "dea rusine".

    Referitor la aia 90 de cai, mecanicul la care am facut-o cand a mers cu ea a zis ca e puternica

    Consum: 6.5% in afara orasului, max 9 in oras. Ii trebuie benzina cu cifra octanica mare, cu benzina normala apar detonatii (cel putin la concluzia asta am ajuns eu).

    O galerie de admisie pentru carburator orizontal e cam greu de gasit, dar oricand se poate lua o galerie de papuc pentru dublucorp vertical si printr-o flansa pus un carburator dublu progresiv/sincron.

    Imbunatatiri posibile: alta axa cu came sau o chiulasa de R5Alpine (trebuie facute galeriile pentru ea).


    Masina e mica, usoara (e mai usoara decat berlina, plus cat am mai scos si eu din ea). E fun-to-drive. Nu sunt soferul secolului, dar imi place la nebunie s-o conduc.


    Bineinteles ca daca ma duc cu ea la ITP asa, mi-o dau aia in cap. Dar ca sa o fac "legala", trebuie doar sa-i pun inapoi galeria + Carfilu' Nu e mare inginerie.
    Given to fly

  11. #11
    R4W_SX Slang's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    [=-Indaghetto-=]
    Respect. Si multumesc ptr lamuriri. Ai facut ceea ce incerc eu sa fac. Am un dublucorp weber pe 1.3, cu galerie de papuc (presupun), o sa ii fac o poza mai incolo sa-mi spui daca as avea sanse sa montez un dellorto dublucorp orizontal pe ea, pentru ca weber-ul e obosit deja plus ca nu se compara cu un dhla 40, plus ca imi place mie ideea de carb orizontal Daca da, deja am hotarat sa iau motor, voi incerca sa iau un 1.6 direct si sa pun chiuloasa de 1.4, daca nu gasesc, atunci motoras de 1.4 stiu de vanzare, ramane sa vad daca e din ala care se poate modifica. Daca ai putea sa faci si ceva poze cu motorul tau ar fi prea beton, eventual ceva serii, pentru comparatie, sa nu cumva sa iau un 1.4 care nu se poate modifica.

    Edit: poze cu carburatorul si galeria de admisie. Sa-mi spui daca merge sa adaptez un dellorto pe galeria asta.

    Edit2: Da, m-am uitat la filmulet, il am salvat pe hard si mai ascult cateodata, ma face sa ma topesc sunetul ala Nici al meu nu suna rau, are un grohait infiorator daca o calc, dar din pacate doar in sarcina, pe loc nu face zgomot, dar nu se compara cu sunetu de la a ta.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC01474.JPG   DSC01475.JPG   DSC01476.JPG  
    Last edited by Slang; 22-05-2007 at 12:52.

  12. #12
    Registered User pontiacu's Avatar
    Join Date
    Jun 2001
    Location
    Bucuresti
    Motorul meu e 102-00.

    Pe 102-13, 102-14 merge fara sa pilesti blocul.

    Pur si simplu il intrebi pe ala care ti-l vinde daca e cu palier marit blocul.

    S-ar putea sa trebuiasca sa schimbi si baia de ulei (la mine n-a fost nevoie), pentru ca in alea mai vechi o sa loveasca bielele.

    Cu galeria sa stii ca e complicat. E greu sa o modifici pe a ta ca sa pui orizontal. Dar au facut-o unii pe vremuri. Asta a mea are admisia facuta de la zero.

    Referitor la carburatorul orizontal, sunetul face toti banii

    Uite poze:
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC00111.JPG   DSC00112.JPG  
    Given to fly

  13. #13
    R4W_SX Slang's Avatar
    Join Date
    Jul 2001
    Location
    [=-Indaghetto-=]
    Multzam ptr poze, si da, nu prea are rost sa ma apuc de adaptat, voi cauta si galerie in cazu` asta, sau pe cineva care poate sa-mi faca. Vreau carb orizontal neaparat.
    Apropo, gume cu talon mic nu-ti pui? Dau bine pe jante superbalon, eu am 185 60 r13, fara talon mic n-are nici un farmec
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC01455.JPG  

  1.  

Similar Threads

  1. Ce memorie pot sa pun?
    By blackman99 in forum Hardware
    Replies: 2
    Last Post: 07-11-2007, 17:44
  2. Ce procesor pot sa pun pe o EPOX nforce4?
    By teryro in forum Hardware
    Replies: 9
    Last Post: 12-09-2007, 09:04
  3. Proiect motor de cautare , pe ce domeniu sa il pun?
    By busybilut in forum Web design
    Replies: 13
    Last Post: 06-10-2006, 16:57
  4. cum pot sa pun T9 in romana pe W800i???
    By jack2k2 in forum GSM & Telecomunicaţii
    Replies: 8
    Last Post: 11-07-2006, 12:12

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •