brat consum functie de putere
Results 1 to 19 of 19

Thread: consum functie de putere

  1. #1
    Registered User mcdaniel's Avatar
    Join Date
    Apr 2004

    consum functie de putere

    ma intereseaza daca la o masina cu aceeasi capacitate cilindrica, dar putere diferita variaza consumul functie de numarul de cai, si in ce sens.

    de ex: audi a4, 1.9 TDI, 101 cai si 131 cai. care consuma mai mult si de ce?
    VVV - Veni Vidi Vici!

  2. #2
    life is a race track Freelancer's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Bucuresti
    Telekom - 300 - Thread
    destul de logic ca ala cu 131 cai consuma ceva mai mult , nu diferenta asa notabila , dar exista , acelasi motor are nevoie de mai multa benzina sa scoata ceva mai multi caluti

  3. #3
    Registered User Silenti's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    Bucuresti
    Nu e neaparat asa. De exemplu la motorizarile 1.5DCI de la Renault ala de 85 de cai consuma mai putin decat ala de 70.
    Nu exista o regula simpla si depinde de prea multe chestii.

  4. #4
    Registered User Pierre's Avatar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Nu unde, ci cand?
    Da, dar la ala de 131 de cai ii pui dupa aia chip care-ti duce motorul la 150 de cai si reduce consumul sub cel de 100 de cai. Dupa aceea poti sa ii pui un economizor de combustibil, care-ti va reduce consumul cu 25%. Altfel n-are rost, TDI a fost facut ptr cei care vor sa mearga gratis.
    Justify your existence

  5. #5

    Join Date
    May 2004
    economizor de combustibil?
    ce ie aia

  6. #6
    Registered User Pierre's Avatar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Nu unde, ci cand?
    Nu stiu nici eu, dar suna bine, nu?
    Justify your existence

  7. #7
    Registered User Mandea's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Bucuresti
    mie nu mi se pare deloc logic sa consume ala cu cai mai multi, ba din contra. dci-ul meu de 80-82 e mai economic atat pe hartie cat si in practica fata de ala de 65-70. si mi se pare normal ca in aceeasi treapta la aceeasi viteza e mai putin turat (250 de ture e diferenta).
    diferenta de consum nu merita luata in seama, e infima, dar exista.

    evident conteaza si cutia, ca poate e etajata cu totul altfel si te obliga sa o conduci pe aia la aceeasi viteza intr-o treapta mai mica decat pe aia cu mai putini cai.
    nu am gasit inca care e logica exacta si nici nu poti defini o regula. sunt multi parametrii pe care nu ii cunosc si care isi pot aduce aportul mai mult sau mai putin. la cat de mica e diferenta recunosc ca nici nu merita sa imi bat capul.

    uite alt exemplu teoretic: ma uitam la golf v 1.4 tsi (ca ma bate gandul): au asa 122, 140 si 170 cp. ala de 122 e cu peste 1l mai economic in oras (pe hartie) decat celelalte. de ce? habar nu am, cert e ca nu e chiar acelasi motor si cutia e alta, etc. care e adevarul in practica? habar nu am si nici nu as face un capat de tara din asta, adica din start m-as astepta sa consume "tot pe acolo".

  8. #8
    Registered User RossoNerro's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Bucuresti
    Quote Originally Posted by peshte View Post
    economizor de combustibil?
    ce ie aia
    Cum nu stiti? E de pe vremea lu' ceasca, par/impar.

  9. #9
    bbs
    bbs is offline
    Registered User bbs's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Militari
    eu zic ca odata cu puterea creste si consumul, cel putin la diferente notabile de putere. Daca ii maresti puterea cu 5 cai consumul e acelasi cred, dar daca la un motor turbo pe benzina in loc de 280 cai il faci de 400+ cai, consumul nu mai e nici pe departe acelasi

  10. #10
    uninstitutionalized sociopath Nicky_Santoro's Avatar
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Bucharest
    Cel cu putere mare va consuma mai putin la aceeasi viteza, dar daca 'dai blana' consuma mai mult pt ca toti acei cai intra in joc! Drept urmare, la un drum lung, un motor mare va consuma putin, dar in oras mult. La fel, daca mergi la viteza maxima ... 230km/h de ex iti ia 16%. DECI, un motor mai putin puternic va trebui sa fie mai turat!

    Pentru a rezolva acest mister trebuie sa existe in fisa producatorului turatiile! Simplul exemplu de urban/extraurban nu este indeajuns. Probabil ca si de aici aceasta nelamurire. Totul sta in ture.
    I just stare at my desk, but it looks like I'm working. I do that for probably another hour after lunch too, I'd say in a given week I probably only do about fifteen minutes of real, actual, work. - Office Space -

    Playstation Network ID - PULIX82

  11. #11
    Registered User
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Brussels/Pitesti
    La drum lung un motor nu va consuma mai putin. Motor 2000 diesel vs motor 3000 diesel, primul medie 6-7, al doilea medie de 9-11.

  12. #12
    Registered User bonus's Avatar
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Bucuresti
    nu e discutia despre cmc cubi. ci despre acelasi motor cu puteri diferite, vezi 1.9 tdi care a avut de la 90 de cai parca pana la 150 si mai mult cu chip tuning

  13. #13
    Nick anterior: costy_mocanu SkuriN's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Iasi
    Quote Originally Posted by Mandea View Post

    uite alt exemplu teoretic: ma uitam la golf v 1.4 tsi (ca ma bate gandul): au asa 122, 140 si 170 cp. ala de 122 e cu peste 1l mai economic in oras (pe hartie) decat celelalte. de ce? habar nu am, cert e ca nu e chiar acelasi motor si cutia e alta, etc. care e adevarul in practica? habar nu am si nici nu as face un capat de tara din asta, adica din start m-as astepta sa consume "tot pe acolo".
    dc ? pentru ca acela de 122 cai are turbina diferita fata de cel de 140 si cel de 170 de cai....
    dc? pentru ca motoarele de 140 si 170 au in plus compresor

  14. #14
    Registered User Merlin's Avatar
    Join Date
    Apr 2000
    Location
    Bucharest
    Intrebare de "noob" .

    Si nu e vorba tot de putere cand se ia in calcul capacitatea cilindrica ? Mai rar sa vezi un motor de 2000 cm3 spre ex cu 50 cp Asa ca daca se pune in ecuatie un motor de 3000cm3, implicit va avea si un nr de cp mai mare, respectiv si un consum pe masura.

  15. #15
    jmf
    jmf is offline
    Prodigal Son jmf's Avatar
    Join Date
    Feb 1999
    Location
    The Wasteland
    Am vazut eu azi un 1.9 de 50cp, fiindca era belit debitmetrul (de vreo 2 luni). Sa vezi acolo depasiri de Dacii cu suspans... Dupa ce l-a schimbat a revenit la 145cp.

    Ontopic: nu exista un raspuns general valabil la intrebare. Si nici n-ar fi normal sa existe, avand in vedere numarul de variabile.
    The future just ain't what it used to be

  16. #16
    Registered User bonus's Avatar
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Bucuresti
    vezi rar 2000 cmc cubi cu 50 cai da.
    dar topic-ul era despre modificarea consumului in functie de putere, pentru aceeasi capacitate cilindrica.
    probabil ca in oras motorul mai puternic va consuma mai mult, iar in afara la fel sau mai putin.
    pana la urma se reduce foarte mult la stil de condus si la cat de linistit / nervos e soferul

  17. #17
    Registered User Mandea's Avatar
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Bucuresti
    Quote Originally Posted by SkuriN View Post
    dc ? pentru ca acela de 122 cai are turbina diferita fata de cel de 140 si cel de 170 de cai....
    dc? pentru ca motoarele de 140 si 170 au in plus compresor
    cu atat mai mult cu cat au si compresor care le ajuta sa traga mai bine la mai putine ture, ar parea la prima vedere ca nu e normal. dar naiba stie ce au mai facut inginerii aia pe acolo.

  18. #18
    Registered User
    Join Date
    Mar 2006
    in general cu cat cresti puterea aceluiasi motor , cu atat cresti consumul . insa daca optimizezi fazele arderii , poti obitne putere mai mare la consum cel mult egal .

    la dizal e simplu : maresti presiunea de supraalimentare si cresti puterea fara sa maresti consumul , daca ami faci si distributia variabila ajungi la audi R8 TDI Le Mans :P ma rog , e o gluma ; oricum prin supraalimentare maresti usor puterea la dizal .

    la benzina e mai greu sa pui supraalimentare , pt ca de la anumite temperaturi apare ardere cu detonatie , care in afara ca SCADE puterea motorului , creste temperatura , se poate ajunge sa iti sparga pistoanele sau altceva p-acolo . d-aia ca sa maresti puterea la benzina , pastrand cilindreea se pune VVT in spacial , se optimizeaza fazele , supraalimentarile se fac in paralel cu optimizarea EGR ca sa nu se ajunga la detonatie si tot felu de chestii

  19. #19
    Registered User iosnebun's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    bucuresti
    Quote Originally Posted by mcdaniel View Post
    ma intereseaza daca la o masina cu aceeasi capacitate cilindrica, dar putere diferita variaza consumul functie de numarul de cai, si in ce sens.

    de ex: audi a4, 1.9 TDI, 101 cai si 131 cai. care consuma mai mult si de ce?
    daca cele 2 motoare sunt din aceeasi generatie atunci cei 30 cp suplimentari isi spun cuvantul in consumul de carburant. daca motorul de 101 cp este mai vechi decat cel de 131...si asta este cel mai probabil, atunci consumul este mai mare la 101 cp. castigul de 30 cp facandu-se prin modificari aduse motorului, cutiei, galeriei de admisie-evacuare. tendinta generala a constructorilor este de a reduce consumul de carburanti si cati mai multi CP posibili; ca in statisticile de consum mai si mint, asta este cu totul altceva. (a se vedea toyota yaris diesel cu acel fabulos consum de 2l/100 km - care stiu cum au fost scosi, cred ca mai sunt si altii pe aici care stiu despre ce vorbesc).

  1.  
    Telekom - 728 Last Post

Similar Threads

  1. Consum PC
    By sawy in forum Hardware
    Replies: 7
    Last Post: 18-10-2010, 18:19
  2. Replies: 56
    Last Post: 22-12-2007, 12:42
  3. Consum
    By Tzaranu in forum Auto
    Replies: 93
    Last Post: 25-11-2007, 18:54
  4. Cumpar Difuzoare De Putere Mare Stricate Sau Doar Magneti De Putere Mare
    By valyfizz3 in forum Electronice-Electrocasnice
    Replies: 0
    Last Post: 30-08-2006, 23:18
  5. Estimare consum
    By sharky in forum Hardware
    Replies: 8
    Last Post: 26-06-2003, 10:42

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •