brat Maşini în România în anii '30-'60
Page 1 of 5 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 87

Thread: Maşini în România în anii '30-'60

  1. #1
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti

    Maşini în România în anii '30-'60

    Cam ce mărci şi modele de maşini existau în România în anii '30-60? Care erau mărcile şi modelele mai răspândite?
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  2. #2
    75% apa Doctor Bonez's Avatar
    Join Date
    Feb 1999
    DHB14 - 300 - Thread
    Nu te supara pe mine, dar ce ti-a venit sa deschizi un thread despre anii '30-'60 pe un forum unde majoritatea populatiei este nascuta in anii '80-'90? Nu crezi ca ai mai multe sanse cautand direct pe net?
    Nashpa...

    "In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry
    and has been widely regarded as a bad move." (Douglas Adams)


  3. #3
    Let The Music Play DJ DJ Flavio's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Vienna
    Un frate de-al bunicii mele avea o limuzina Lincoln. Facuse special o firida adanca de un metru si ceva in fundul garajului ca nu incapea toata masina, asa lunga era. Masina a fost confiscata la inceputul razboiului si n-a mai vazut-o nimeni de atunci. Garajul inca exista, in aceeasi forma ciudata.

  4. #4
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti
    Quote Originally Posted by Doctor Bonez View Post
    Nu te supara pe mine, dar ce ti-a venit sa deschizi un thread despre anii '30-'60 pe un forum unde majoritatea populatiei este nascuta in anii '80-'90? Nu crezi ca ai mai multe sanse cautand direct pe net?
    Nici nu ştiu după ce termeni să caut.
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  5. #5
    SM
    SM is offline
    Leather SM's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Location
    Bucharest
    In anii 30 si 40 erau multe Ford, Citroen (a fost prima reprezentanta auto in Romania, Societatea Anonima Andre Citroen infiintata prin anii 20) si Opel, plus marci care nu exista azi. Dupa razboi multe au fost confiscate (am o poza din anii 30 cu 3 Bugatti undeva pe niste strazi din Bucurestiul de altadata...oare ce s'o fi intamplat cu ele? ) si apoi au aparut marcile socialiste. Interesant thread btw. ai putea sa ii zici 'istoria auto a romaniei'
    Posted via Mobile Device

  6. #6
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti
    Ciudată chestie, ca mărci socialiste nu am văzut în pozele din epoca respectivă prea multe maşini în afară de cele ruseşti.
    Ca ruseşti, erau
    - "G.A.Z." 13 Ceaika (limuzină de partid), M20 Pobeda, M21 Volga, M22 Volga (break) - din asta nu am văzut decât una, M72 (jeep-ul M69 asemănător ca design cu "I.M.S.", dar cu caroserie de M20 Pobeda)
    - "Moskich" 400, 401, 402, 403, 408, 412 (modelele break, care se pot vedea aici nu le-am văzut prin Ro.)
    - "Z.A.Z" Zaporojeţ

    Prin anii '60 au apărut şi maşini occidentale, în sepcial "F.I.A.T." (în special modelele 500, 600, 1300, 1800), "Renault", "Morris" Mini (există în Bucureşti şi un model de mini ante cel clasic). Am mai văzut şi "Ford" şi "Opel" (inclusiv cu "gură de rechin" - modele produse înainte de 1962-1963). Cei cu adevărat baştani aveau "Mercedes", iar unii "B.M.W.".

    Păcat că multe din bijuteriile astea au ajuns la REMAT. În S.U.A., la al lor program gen "Rabla" nu bagă la casat maşini de epocă.
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  7. #7
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Titlul topicului si implicit "localizarea in timp" sunt gresit alese, in opinia mea ...
    Deoarece in perioada 30-60 se pot identifica 3 "etape" auto in Romania:

    anii 30 -> Al Doilea Razboi Mondial : masini interbelice americane in mare parte (in mod foarte curios ) urmate de Citroen, dupa cum s-a zis, si in foarte mica masura masini germane.

    sfarsitul razboiului, anii 40 postbelici, anii 50 -> aici e mai complicat -> datorita instaurarii comunismului de tip sovietic, precum si datorita situatiei economice postbelice la nivel European, parcul auto la noi a "stagnat" - s-au (re)folosit masinile din perioada interbelica, si cam atat. Motivele ? - prezenta sovieticilor pe teritoriul tarii, nationalizarea proprietatilor "burgheze" , starea de saracie generala a tarii, intreruperea legaturilor cu Vest-ul si implicit importurile, climatul politic deosebit de dur. In perioada respectiva nu s-au importat masini nici din URSS - decat cel mult strict pt. uzul deminitarilor (rusi sau rusofili) din Romania - Rusia avea interesul sa jecmaneasca cat mai multe din tarile din sfera de influenta, in contul razboiului, drept despagubiri. De asemenea, nu aveam fabrici de masini in Romania.
    Drept urmare, parcul auto era invechit, nu mai exista o retea de distribuitori de piese de schimb, se "reciclau" masini, se foloseau chiar vehicule militare...etc.
    Erau FOARTE putini proprietari particulari de masini.

    Anii 60, anii 60 tarzii, mai exact. -> perioada de "relaxare" a comunismului in Romania.
    Incepe productia Aro/IMS in 1959, inflorind in anii 60 ... in 1968 apare Dacia 1100.
    Dupa cum s-a zis, se da "liber" si la importuri, aparand masini mici specifice acelei perioade in Europa- Fiat-urile mai sus amintite, Volkswagen TYP 3 si Broscuta, Opel-uri si Ford-uri pt. norocosi, etc.
    "Volga" devine disponibila intai ca masina pt. oficialitatile romane, dar si pt. particularii ceva mai norocosi.
    Mercedes si BMW sunt ca si inexistente in anii 60 in Romania - Exista cateva BMW 2000 precum si Mercedes-uri Coda de Randunica si Bot de Cal, dar acestea sunt aduse strict de catre membrii ambasadelor straine in RO, sau oficiali de RANG FOARTE MARE.
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  8. #8
    SM
    SM is offline
    Leather SM's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Location
    Bucharest
    renault'uri erau in anii '20 '30 ?
    Posted via Mobile Device

  9. #9
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Si o sa adaug o poveste :

    Probabil cea mai valoroasa masina care a circulat pe teritoriul Romaniei vre-odata...

    Mercedes W 154

    Wikipedia: Mercedes-Benz W154 - Wikipedia, the free encyclopedia


    Poze detaliate si un articol:

    1938 - 1939 Mercedes-Benz W154 - Images, Specifications and Information


    It survived the War stored away in Romania where it was subsequently retrieved by a Joska Roman, together with Wagen 15. During the 70s, it was sold through Antoine Raffaelli and eventually ended up in the hands of American Joel Finn
    Din un articol din 1987, din revista Classic and Sportscar:
    "During the second half of 1945, a Rumanian engineer called Joska Roman found two W154 on the docks at a Black Sea port, all jumbled up with scrap being shipped back to Russia. He acquired them and took them home to Cluj in the western part of the country. He found that one was complete except for tyres, and the other less so. He fitted truck tyres to the complete car and ran in a hillclimb; unfortunately he crashed heavily due to lack of proper adhesion from the rear tyres in the wet, and the car caught fire. He was badly injured and was in hospital for over a year.
    Although not able to work due to his injuries, Roman got in touch with Mercedes-Benz and this correspondence continued for over 20 years. He rebuilt one car with an H type engine and got it running, and then started on the second car, having to copy some bodyworks parts to replace the ones damaged in the accident.
    Early in 1964 a man named Gene Jackson from Wisconsin heard about the two cars in Rumania through contacts in Stuttgart. Following the article in the March Road & Track, Jackson contacted Dick Merritt. Correspondance then started with Rumania but Merritt tired of the seemingly endless governement negotiations and passed the file of correspondence on to various dealers. Rob Box was one, and actually drove the complete car down the road in Cluj in 1968.
    Finally, in 1971, Dr Georg Ott of Munich, acting on behalf of Dieter Holterbosch of New York, obtained the complete car from Rumania. It was shipped to Stuttgart early in 1972 where some minor work was carried out to get the engine running, but not up to racing revs. It did not have wheels when it left Rumania, but Mercedes made up new wheels centers and Borrani built new wire wheels. Dunlop supplied the tyres, and the car was shipped to New York in the autumn of 1972. Then the car was sold to Joel Finn in 1980 and he has had the engine rebuilt so that it now appears at occasional vintage events in the USA.
    A number of other people have visited Clij since 1971 hoping to buy the parts making up the other car, but it is unlikely that they will be sold in the immediate future.".
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails ok_36818.jpg   ok_36819.jpg   Mercedes-Benz-W154_1.jpg  
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  10. #10
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti
    Găsisem pe undeva că prin 1961 erau cam 12.000 de autovehicule în Bucureşti. În 1966 doar 1,2 la mie! (sper că nu greşesc) din locuitori aveau automobil.
    Komissar: în anii '50 nici măcar directorii de fabrici şi de spitale mari nu-şi putea achiziţiona maşină nouă Made in U.S.S.R.?
    În pozele de la sf. aniilor '60 apar în Bucureşti ceva "Mercedes".
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  11. #11
    Registered User bennyben's Avatar
    Join Date
    Nov 2004
    prin 60 bunica-miu a avut o volga de la serviciu. mi-a povestit o data de ea, si din cate tin minte, era o masina foarte grea, mare si consuma foarte mult

  12. #12
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Quote Originally Posted by nokia2010 View Post
    Komissar: în anii '50 nici măcar directorii de fabrici şi de spitale mari nu-şi putea achiziţiona maşină nouă Made in U.S.S.R.?
    Directori de spitale ? - nu prea cred. Directori de fabrici ? - poate doar daca erau aserviti direct intereselor sovietice, poate.
    La sf. anilor 40 si inceputul anilor 50 URSS a incercat sa STOARCA cat mai multe resurse de pe teritoriile din aria de influenta (vezi SOVROM-urile ) - a fost confiscat si foarte mult echipament militar ce prezenta interes ( exemplul tancului Maresal) .
    De asemenea, Uniunea Sovietica incerca sa-si revina dupa razboi, in conditiile in care infrastructura si fabricile (mai ales cele ce produceau bunuri "civile" ) erau "praf si pulbere" , drept urmare, nu aveau masini nici macar pt. uzul intern - de exporturi NICI nu poate fi vorba.
    Deci - masinile sovietice din anii 40-50 au fost destinate fie demnitarilor si militarilor rusi stationati in Romania in aceea perioada, sau altor demnitari romani de mare rang, pro-URSS .

    In rest... se folosea parcul auto interbelic.


    Ce idee, daca "studiezi" piata masinilor vechi din Romania de azi, o sa vezi ca in perioada 40-50 este un mare "gol" - se gasec ramase masini interbelice, chiar destule, si masini fabricate minim in anii 60 .
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  13. #13
    Registered User stalker2142's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Tara de rahat ce am fost, cu rusii

  14. #14
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti
    Cam din ce an au început să se importe din nou maşini pentru civili?
    Iniţial am vrut să întreb numai de maşinile din anii '30, dar văd că am făcut bine că am extins perioada.
    În filmele lui Nicolaescu apar destule maşini din anii '20-'30. Unde au dispărut atâtea maşini?
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  15. #15
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Pe Site oficial al ARO M461 ROMANIA - Sectie a Retromobil Club Romania la sectiunea Tipuri -> Ims 57 este o poveste foarte interesanta despre primele automobile romanesti postbelice.
    Sunt curios ce s-a intamplat cu automobilul din poza, modelul "pre-productie" 57, care se afla expus in defuncta fabrica ARO.


    In alta ordine de idei -> la sf. anilor '60, inceputul anilor '70 exista "dealer" oficial Volkswagen Romania. Din pacate nu cunosc detalii, dar am poze dupa un manual de utilizare Volkswagen oficial in limba romana. 1969
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails pag_01.jpg   pag_17.jpg   pag_40.jpg   pag_55.jpg   pag_56.jpg  
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  16. #16
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    O alta "prezenta" pe la noi, incepand cu anii 60 sunt automobilele Skoda.

    Incepand cu Skoda 1000mb http://www.1tuning.ro/_pics/gallery/uuqdgangxg.jpg si modelele ulterioare.

    In attachment - niste poze (cam neclare, sorry ) dupa o carte de garantie (carnet de intretinere ) Skoda in limba romana ( anul 1972 ) din colectia personala - virgin, necompletat.

    Later edit: vad ca am niste erori si nu pot sa up-loadez pozele.. o sa incerc mai tarziu




    O particularitate interesanta a parcului auto romanesc din acei ani este lipsa aproape totala a utilitarelor, dubelor, furgoanelor si masinilor tip pick-up din parcul auto. - datorat faptului ca NU EXISTAU mici afaceri in socialism...
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  17. #17
    SM
    SM is offline
    Leather SM's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Location
    Bucharest
    Ce capitalist arata manualul.
    Oricum, erau ceva Broscute prin Romania pe atunci, se vede si din filmele epocii.
    Insa alte modele VW nu. De ce oare Broscuta era adusa oficial, desi era refegista, nu redegista ?
    Stiu si eu pe cineva care avea una (ma plimbam cu ea cand eram mic, prin 88 dar deja masina avea vreo 15-20 ani)

  18. #18
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Te contrazic

    erau si VW Typ 3 ...mult mai putine, ce-i drept, dar erau - cunosc multe persoane care au Typ3 importat in Romania in acei ani.
    Oricum lumea le asociaza "vizual" cu batranele skode, si nu prea le da importanta:

    Typ3 berlina ( notchback ) : http://oldcarandtruckpictures.com/Vo...otchback-d.jpg

    Typ3 fastback : http://upload.wikimedia.org/wikipedi...TL_(Typ_3).jpg

    Typ3 squareback: http://farm3.static.flickr.com/2742/...0f42677cd8.jpg
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  19. #19
    nostalgic/fabrici şi uzine nokia2010's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Bucureşti
    Poate din cauză că în 1967 eram prima ţară din lagărul socialist, de după U.R.S.S. care aveam relaţiil diplomatice cu R.F.G.?
    Mişto Typ 3. Am văzut câteva - din păcate majoritatea abandonate
    Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne (cu câteva excepţii ; ex: I.T. stuff, sist. de învăţămant din Ro., pedeapsa cu moartea)
    Ştefan Tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 (fără BEEP-uri , S.M.S. da).
    Paul Anka Anii '90 în România Industria în vechiul Bucureşti Cumpăr cărţi de telefon vechi

  20. #20
    SM
    SM is offline
    Leather SM's Avatar
    Join Date
    Oct 2000
    Location
    Bucharest
    Bine, n-am fost contemporan
    DS-urile din Bucuresti oare or fi patruns dupa `89?
    Cineva are unul, il tine undeva intr-un garaj de la Cutitul de Argint si zicea ca e al tatalui, sau ceva de genul, deci inainte de `89.

  1.  
    DHB14 - 728 - Last Post
Page 1 of 5 1234 ... LastLast

Similar Threads

  1. Anii '90 in Romania
    By nokia2010 in forum Generalităţi
    Replies: 3960
    Last Post: 31-07-2014, 00:47
  2. Anii '20 in Romania
    By The Mule in forum Generalităţi
    Replies: 34
    Last Post: 01-07-2011, 17:26
  3. [Vând] piese auto noi pt.masini japoneze anii 80-90
    By myz5 in forum Auto-Moto
    Replies: 4
    Last Post: 24-01-2011, 16:13
  4. Replies: 40
    Last Post: 30-09-2008, 17:40
  5. Anii '50 în România - fără politică
    By nokia2010 in forum Generalităţi
    Replies: 12
    Last Post: 18-01-2007, 02:15

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •