brat MATIZ, problema electrica (delcou)
Results 1 to 13 of 13

Thread: MATIZ, problema electrica (delcou)

  1. #1
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta

    MATIZ, problema electrica (delcou)

    Buna ziua. Am un matiz din 2004 si la cald nu mai porneste (cand porneste da imediat in nas si apare check in bord). Am curatat bine capacul de la delcou, rotorul, bujiile si am avut impresia ca merge. Azi cand am forjat-o mi-a facut direct faza...a dat in nas si s-a oprit motoru dupa care mi-a aparut Check`ul in bord. Dadeam la automat, dar scanteia nu ajungea la bujie (verificat).
    Capacul de delocu nu are crapaturi, este uscat, bujiile sunt curate.
    Care credeti ca ar putea fi ? O fi delcoul de vina sau senzorul optic ? Bobina de inductie nu cred ca e.

  2. #2
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    DHB14 BYOC - 300 - Thread
    Matizul (mai) are/avea delcou ? Interesant
    In cazul acesta poti sa "izolezi" problema in felul urmator:
    -pt a vedea daca bobina si senzorul optic merg: scoate din delcou fisha centrala (cea care vine de la bobina) , tine-o aproape de gaura ei din delcou (cativa mm intre metalul din interior si varful metalic al fishei) astfel incat sa poti sa vezi si tu ce se intampla in acea distanta. Roaga un amic sa dea putin la automat si vezi daca intre fisha si gaura din capacul de delco apare cate o scanteie/arc electric.
    Daca da - inseamna ca bobina si senzorul optic (precum si partea de electronica ) merg.
    - dupa-aceea, pune fisha centrala la loc in capacul de delcou si scoate o fisha oarecare de pe capac (din cele ce duc la bujii). Tine-o tot asa, putin departata, roaga amicul sa dea la automat si vezi daca apar arcele electrice.
    Daca apar - delcoul merge.
    - scoate o bujie (cu o cheie de bujii) , tine-o cu tot cu fisha conectata, cu laterala (partea metalica ) lipita de caroserie, motor ( undeva unde sa faca masa) : roaga amicul sa dea la automat. Observa daca la electrodul bujiei apare scanteia. Daca da... inseamna ca sistemul de aprindere nu are nimic.

    Deci din descrierile tale pare sa fie o problema de alimentare combustibil, nu de aprindere. Verifica toate chestiile asta intai, totusi.
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  3. #3
    Nick anterior: ..::nexxus::.. zeegermans's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    on my cloud
    bad post
    one love

  4. #4
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta
    Matizul este din 2004, deci are delcou. Problema este ca motorul merge normal (ma rog acum mi se pare ca nu prea merge "rotund") si dintr-o data brusc se opreste si-mi apare Check in bord. Ii dau la automat, motorul face ham-ham-ham dar nu o ia...parca n-ar avea benzina/aer. Sa fie oare o problema si cu supapa IAC de relantiu ? Am observat ca uneori daca o tin turata nu crapa, decat cand iau piciorul de pe acceleratie dupa 10-20 de secunde se opreste brusc motoru.

  5. #5
    Banned
    Join Date
    Feb 2012
    Ai putea sa risti o vizita la un service, Matiz nu prezinta tehnologii avansate, nu este o provocare pentru un mecanic mediocru.

  6. #6
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta
    Nu dispun nici financiar de prea multi bani in momentul acesta. M-as duce la un service doar ca sa-mi faca constatarea, dar dupa aceea vreau sa ma duc la dezmembrari sau sa-mi fac eu rost din alta parte de piese si sa le montez. Daca-mi spune ala ca delco-ul e de vina si ma duc si dau 450 de lei pe el si sa constat dupa aceea ca nu delcoul era de vina.. Raman si cu banii dati si ala de la service o sa zica "nu ti l-am montat noi, nu sunt piese de la dealerii nostrii...nu ne intereseaza".
    Nu stiu cum sa fac..

  7. #7
    eddyy's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Bucuresti
    nu cred ca ai ce sa i faci fara sa schimbi delcoul , am mers si eu cu unul dar l-am lasat asa , mie imi dadea in nas mai mult la rece am mers asa vreun an , se aprindea chek engine si nu mai aveam pedala , cateodata cand ma ambitionam sa plec cu ea asa se oprea pe la semafor dar daca dadeam la cheie imi revenea pedala , mai mult ca sigur si tu ai aceeasi problema dar pentru singuranta ta sfatul meu e sa faci proba cu un delcou de la un prieten sau sh de undeva
    ma deviez dintr-o generatie in care indivizi trecuti de 20 de ani isi verifica mesajele de pe facebook

  8. #8
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta
    Da, pai si eu cand ii dau pedala la fel nu pleaca. Dar o data mi s-a intamplat sa n-am scanteie nici pe fisa principala (care da in delcou) si de aici am presupus ca poate ar fi si bobina. Am pus fisa de la bobina la un surub si nu aveam scanteie cand dadeal ma automat.
    Intr-adevar cand face "fazele" alea si ii dau pedala nu schiteaza nimic...o calc in gol. Dupa ce o las un pic sa se linisteasca, porneste.
    Nu-mi dau seama care ar fi problema delco-ului....e un fier, e mecanic. Pare sa ruleze in conditii bune, doar l-am desfacut.. Nu stiu care-i treaba in schimb cu senzorul acela, de fapt stiu care e rostul lui si ce face, dar oare mai sunt legate si altele de el ?

  9. #9
    Registered User Komissar's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Antwerp, Belgium, Bucuresti Romania
    Ce senzor ? Ala din delcou (optic sau efect hall ? ) ?
    1965 Volkswagen "Typ 1" 1200 - daily driver "scandalagioaica urbana"
    1972 Volkswagen "Typ 3" 1600 Squareback - stock.
    1989 Volkswagen "Typ 2" T3 1600 D

  10. #10
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta
    Senzorul din delcou este optic.

  11. #11
    Registered User
    Join Date
    Mar 2012
    Salut! Mai mult ca sigur e delcoul defect. Te sfatuiesc sa cumperi delcou original, nu conteaza ca e DAC sau MANDO si sa-l montezi la un service autorizat Dewoo pentru a beneficia se garantie. Atentie! Nu da banii pe coreenisme sau chinezarii ieftine (250-350 ron) ca vei avea mari surprize, neplacute, desigur. Mai bine dai 550-650 ron si esti sigur. Nu uita, dupa montare sa-i resetezi calculatorul (procedura IDLE LEARN). Bafta!

  12. #12
    Registered User kuddo's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Constanta
    Bun...mi-am bagat nasu si pe la motorasul pentru relantiu (supapa IAC, de reglat aerul). Am desfacut-o si m-am jucat un pic cu ea, cuiul ala parea cam intepenit cand il miscam manual. Pot sa incerc sa curat ca lumea motorasul acela si dupa aia sa-l resetez (presupun ca nu mai stie punctul 0).

  13. #13
    Registered User
    Join Date
    Mar 2008
    am si eu o intrebare , (scuze daca e cam tampita) matiz fabricatie 2007-2008 nu are delcou ? daca nu are , atunci ce are in loc ? am probleme cu un matiz , are momente si la rece si la cald cand nu sta la relanti se opreste in mers in momentul cand franezi sau reduci viteza prin neaccelerare si dupa ce se opreste nu il poti porni decat daca il accelerezi si foarte greu reusesc sa il mentin la relanti .

  1.  
    LCS - 728 - Last Post

Similar Threads

  1. Problema electrica grava !!!
    By EUSINT in forum Hardware
    Replies: 7
    Last Post: 28-10-2008, 07:54
  2. Schema Electrica Daewoo Matiz
    By kosty_35 in forum Auto
    Replies: 0
    Last Post: 29-07-2007, 13:29
  3. problema electrica
    By D0RIN in forum Generalităţi
    Replies: 2
    Last Post: 20-01-2007, 17:37
  4. Problema de electrica
    By Axel in forum Hardware
    Replies: 3
    Last Post: 16-12-2004, 19:16
  5. problema electrica
    By arry in forum Hardware
    Replies: 3
    Last Post: 17-03-2004, 22:34

Bookmarks

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •